Óbudai Egyetem címere

A TMPK jogelőd intézeteinek korábbi képzéseivel kapcsolatos információk.

Projektjeink

Hazai és nemzetközi projektjeinkkel tanárképzésünk és oktatási módszereink fejlesztését kívánjuk szolgálni.

Szakmai pedagógusképzés sorozat (sorozatszerkesztő: Prof. Dr. Tóth Péter; kiadó: Typotop Kiadó, Budapest; ISSN 2598-7123)

  1. Tóth Péter (2016): Bevezetés a műszaki rajz tanításának módszertanába I., 151 old.
  2. Tordai Zita (2016): Pszichológia és személyiségfejlesztés I., 118 old.
  3. Suplicz Sándor (2016): Pszichológia és személyiségfejlesztés II., 60 old.
  4. Holik Ildikó - Sanda István Dániel (2016): Tanári kommunikáció, 102 old.
  5. Fűzi beatrix (2016): Neveléstan, 187 old.
  6. Fűzi Beatrix (2016): Didaktika és oktatásszervezés, 136 old.
  7. Sanda István Dániel (2016): Bevezetés a szakképzéstörténetbe, 85 old.
  8. Tóth Péter (2016): Az osztálytermi tanítás oktatástechnikája és oktatástechnológiája, 162 old.
  9. Duchon Jenő (2016): Tanítás és tanulás elektronikus környezetben, 379 old.
  10. Simonics István (2016): Felnőttek szakképzése, 103 old.
  11. Simonics István (2016): Szakképzés és gazdaság, 123 old.
  12. Tóth Péter (2016): Bevezetés a műszaki rajz tanításának módszertanába II., 166 old.
  13. Simonics István - Makó Ferenc (2016): Az elektrotechnika tanításának módszertana, 124 old.
  14. Orcsik Gézáné (2016): Könnyűipari tárgyak tanításának módszertana, 122 old.
  15. Tóth Béláné (2016): A gépelemek tanítása, 158 old.
  16. Holik Ildikó (2016): Közgazdasági tárgyak tanításának módszertana, 89 old.
  17. Suplicz Sándor (2016): Mentorkiválasztás, 37 old.
  18. Fűzi Beatrix - Suplicz Sándor (2016): A mentorálás pedagógiája, 166 old.
  19. Fűzi Beatrix (2016): Pedagógusok tudása és gondolkodása, 96 old.
  20. Gyarmathy Éva - Fűzi Beatrix (2016): Felzárkóztatás és tehetséggondozás, 110 old.
  21. Simonics István (2016): A pedagógusképzés megújítása, 73 old.
  22. Simonics István (2016): Vezetési kompetenciák fejlesztése a szakmai tanárképzésben, 108 old.
  23. Holik Ildikó - Ősz Rita (2016): Bevezetés a pedagógiai kutatásmódszertanba, 61 old.
  24. Sanda István Dániel (2016): Fejlesztő értékelés, 77 old.
  25. Holik Ildikó (2016): Szakmai tanárok módszertani kultúrája, 67 old.
  26. Tordai Zita (2016): A tanári kompetenciák empirikus vizsgálata a mérnöktanár képzésben, 57 old.
  27. Tóth Péter (szerk.) (2016): Empirikus kutatási tanulmányok a közép- és felsőoktatásban, 234 old.
  28. Pogátsnik Monika (2016): A szakképzés trendjei az Európai Unióban, 72 old.
  29. Simon Béláné (2016): Az anyag- és gyártásismeret tanításának módszertana, 193 old.

A műszaki és humán szakterület szakmai pedagógus képzésének és képzők hálózatának fejlesztése

A BME által koordinált TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0002 projekt célkitűzései a következők voltak:

  • az új mérnöktanári szak és a gyakorlatvezető mentortanár továbbképzési szak tantárgyai tanulásának korszerű tananyagokkal való elősegítése
  • a képzések és a tantárgyak tartalmának, módszereinek empirikus kutatásokkal való megalapozása
  • továbbképzések keretében az egyetem munkatársai pedagógiai-pszichológiai, módszertani kompetenciáinak fejlesztése

Az ÓE mint konzorciumi tag a projekt keretében az alábbi feladatokat teljesítette:

1. E-tananyagok fejlesztése (a Digitális Tankönyvtárban elérhetők)
  1. Tóth Péter: Szakmódszertan - polgári és biztonságvédelmi szakirány
  2. Tóth Péter: Szakmódszertan - gépészet-mechatronika szakirány
  3. Orcsik Gézáné: Szakmódszertan - könnyűipari szakirány
  4. Simonics István - Makó Ferenc: Szakmódszertan - elektrotechnika-elektronika szakirány
  5. Makó Ferenc: A mentorálás módszertana a szakmai tanárképzésben
  6. Sanda István Dániel: Fejlesztő értékelés
  7. Holik Ildikó: Szakmódszertan - műszaki-gazdasági szakirány
  8. Sanda István: Szakképzéstörténet
  9. Makó Ferenc: Tanulásmódszertan
  10. Holik Ildikó-Sanda István Dániel: Tanári kommunikáció
  11. Tordai Zita: Pszichológia és személyiségfejlesztés I.
  12. Fűzi Beatrix - Gyarmathy Éva: Felzárkóztatás és tehetséggondozás
  13. Suplicz Sándor: Mentorkiválasztás
  14. Suplicz Sándor: A mentorálás pedagógiája
  15. Suplicz Sándor: Pszichológia és személyiségfejlesztés II.
  16. Tóth Péter: Az osztálytermi tanítás oktatástechnológiája
  17. Simonics István: Vezetési kompetenciák fejlesztése a szakmai tanárképzésben
  18. Simonics István: A pedagógusképzés megújítása
  19. Simonics István: Szakképzés és gazdaság
  20. Simonics István: Felnőttek szakképzése
  21. Fűzi Beatrix: Pedagógusok tudása és gondolkodása
  22. Fűzi Beatrix: Didaktika és oktatásszervezés
  23. Fűzi Beatrix: Neveléstan
  24. Duchon Jenő: Elektronikus tanulás
  25. Ősz Rita-Holik Ildikó: Pedagógiai kutatásmódszertan
2. Empirikus kutatási tanulmányok készítése (a Pedagógus kataszterben elérhetők)
  1. Makó Ferenc: Interaktív tábla módszertani kompetencia fejlesztése
  2. Tóth Péter: Téri-vizuális képességek vizsgálata a szakképzésben
  3. Tóth Péter: Tanulási stratégiák és sajátosságok vizsgálata a szakképzésben
  4. Tóth Péter: Szakközépiskolai tanulók pályaérdeklődésének, pályaattitűdjének vizsgálata
  5. Suplicz Sándor: Kutatás a szakmai tanári minőség indikátorainak meghatározására
  6. Tóth Péter - Fűzi Beatrix: Kutatások a tanári kompetenciafejlesztés módszertanának megalapozására
  7. Holik Ildikó: Szakmai tanárok módszertani kultúrájának kutatása
  8. Tordai Zita: A tanári kompetenciák fejlesztésének lehetőségei a mérnöktanár képzésben
3. Képzők képzése program megvalósítása
  1. Simonics István: Tananyagfejlesztők felkészítése
  2. Suplicz Sándor - Fűzi Beatrix: Felsőoktatási mentorok képzése

Szakterületi koordinátor és a kutatócsoport vezetője: Dr. habil. Tóth Péter
Szakmai koordinátor: Dr. Simonics István

A projekt ÓE TMPK eredményeinek beszámolója [Adobe Acrobat ikon - 410.41 KB] letölthető formában olvasható.

Hungarian Online University – Ágazati informatikai együttműködés létrehozása az új típusú e-learning alapú képzések hazai és nemzetközi elterjesztésére

A Széchenyi István Egyetem által koordinált TÁMOP-4.1.1.C-12/1/KONV-2012-0003 projekt konzorciumi partnere volt az ÓE.

A projekt fő célkitűzése volt:

  • A fejlesztési projekt általános célja a konzorciumi partner intézményekben a 21. század követelményeinek megfelelő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése és működtetése, valamint olyan magas szintű együttműködés létrehozása, amellyel versenyképes, modern, szolgáltató intézményekké válnak az együttműködésben részt vevő partnerek.
  • Az Új Széchenyi Terv TÁMOP 4. prioritás 2011-2013 akcióterve kiemelt feladatnak tekinti az Európai Felsőoktatási és Kutatási Térséghez való csatlakozáshoz, a felsőoktatás versenyképességéhez, a bolognai szerkezetváltáshoz, és a tudásalapú gazdaság kihívásainak való megfeleléshez szükséges tartalom-, módszertan-, és szolgáltatásfejlesztést.

Az ÓE TMPK feladata volt szakmódszertani tananyagok fejlesztése a gépészmérnöki és a mérnök informatikai szakirányú mérnöktanár-képzés számára:

  1. Fűzi Beatrix: Szakképzés-pedagógia I.
  2. Tóth Péter: Szakképzés-pedagógia II.
  3. Holik Ildikó: A programalkalmazások tanításának módszertana
  4. Simonics István - Makó Ferenc: A műszaki szakterület alapozó tárgyainak oktatásmódszertana
  5. Tóth Péter: A műszaki rajz oktatásának módszertana
  6. Tóth Péter: A képességfejlesztő informatikaoktatás módszertana

Szakterületi koordinátor: Dr. habil. Tóth Péter

A duális képzés feltételrendszerének kialakítása a székesfehérvári műszaki felsőoktatásban

Az ÓE Alba Régia Műszaki Kar által koordinált TÁMOP 4.1.1.F-14/1/KONV projekt fő célkitűzései:

  1. a felsőoktatás területi, társadalmi, gazdasági szerepének fejlesztése, a gyakorlatorientáltság növelése
  2. a gazdasági szférával való szoros együttműködés, a gyakorlati szakemberek képzésbe történő bevonása
  3. a munkaerőpiac-orientált, vállalkozói kompetenciák fejlesztése

A projekt keretében az ÓE TMPK feladata volt:

  1. vállalati mentor tréning megvalósítása
  2. A "Tóth Péter (szerk.): A vállalati mentorképzés elméleti alapjai" című szakkönyv elkészítése
  3. e-tananyag fejlesztése a vállalati mentorképzéshez

Szakterületi koordinátor: Dr. habil. Tóth Péter

A vállalati mentorképzés beszámolója [Adobe Acrobat ikon - 648.9 KB] letölthető formában olvasható.

A felsőoktatás korszerűsítése, a környezettudatos nevelés és a multimédia modulok alkalmazása a Budapesti Műszaki Főiskolán

Projektvezető: Dr. Simonics István főiskolai docens

A HEFOP (Humánerőforrás-Fejlesztési Operatív Program) megvalósítása során tanfolyamokat szerveztünk a Főiskola dolgozói számára az alábbi modulok elsajátítása érdekében:

  • Felsőoktatási törvény;
  • Bolognai-folyamat;
  • A környezettudatos szemlélet kialakítása a főiskolai hallgatók körében
  • Továbbá 17 pedagógiai és multimédia képzési modul alkalmazásának elősegítése a főiskolai oktatásban.

MOTIVATE - http://tmpk.uni-obuda.hu/motivate
Masters level Opportunities and Technological Innovation in VocAtional Teacher Education

Koordinátor: Dr. Pentelényi Pál egyetemi docens

A kétéves futamidejű Leonardo projekt hazai partnerein kívül öt külföldi felsőoktatási intézmény vesz részt a pályázati célkitűzések megvalósításában. A Tartalmi és technológiai innovációs lehetőségek a mesterszintű szakmai tanárképzésben c. projekt tartalmi és technikai vonatkozásban is innovatív megoldásokat és fejlesztéseket transzferál az egyesült királyságbeli Huddersfield-i Egyetemről. Az innovatív megoldások között lesznek a társas szoftverek és a kollaboratív Web 2.0 technológiák használata, amelyek segítségével megalakulhat az európai partnereknek egy új on-line közössége.

WITPET
Web based In-service Training Programs on Electrical-electronics and information-communication technologies for Technical teachers

Intézményi projektmenedzser: Tóth Béláné dr. habil. egyetemi tanár

A Web alapú képzési programok műszaki tanároknak az elektronika és informatika tanításához c. projekt a szakmai iskolák tanárainak felkészítését segíti 9 szakmai és 3 pedagógiai e-learning modul kidolgozásával.

Főigazgató:
Prof. Dr. Tóth Péter
egyetemi tanár
Általános és oktatási főigazgató-helyettes:
Dr. Makó Ferenc
főiskolai docens
Hivatalvezető:
Dr. Tomory Ibolya
adjunktus
Ügyvivők:
Fónagy-Bicskei Ildikó
Varga Anikó
Központi félfogadás:
H-P: 11.00-13.00
Általános oktatói fogadóóra:
Cs: 12.00-13.00
A központ székhelye:
1081 Budapest,
Népszínház u. 8.
Tel: 666-5389
Fax: 666-5491
Levelezési cím:
1428 Budapest,
Pf. 31.

A TMPK hírei a

is olvashatók.

© 2007-2016 VA