Óbudai Egyetem címere

A TMPK jogelőd intézeteinek korábbi képzéseivel kapcsolatos információk.

10 legfontosabb publikáció oktatónként, kutatónként

Dr. Fűzi Betrix

  • Fűzi Beatrix: A tanári munka sikeressége
    Globe Edit, Saarbrücken, 2017, 256 p.
  • Suplicz Sándor, Fűzi Beatrix: A mentorálás pedagógiája
    Typotop Kft., Budapest, 2016, 166 p.
  • Gyarmathy Éva, Fűzi Beatrix: Felzárkóztatás és tehetséggondozás
    Typotop Kft., Budapest, 2016, 110 p.
  • Fűzi Beatrix: Pedagógusok tudása és gondolkodása
    Typotop Kft., Budapest, 2016, 96 p.
  • Suplicz Sándor, Fűzi Beatrix: The Indicators of the Quality and Changes of Teachers' Work
    UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , 8, 4. szám
    USA, 2016, 1815-1827 p.
  • Fűzi Beatrix: A tanári szerepmodell fejlesztésében rejlő lehetőségek
    NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ , 4. szám
    Budapest, 2015, 39-57 p.
  • Fűzi Beatrix: Incorporating the findings of a research project on the successfulness of teachers into the teacher of engineering program
    Responsibility, Challenge and Support in Teachers Life-long professional Development: Proceedings of the35th Annual Conference of ATEE, szerk.: Mészáros György, Falus Iván, Kimmel Magdolna
    Eger, 2012, 287-302 p.
  • Fűzi Beatrix: Tanárok mentorálásának gyakorlata
    DSGI, Székesfehérvár, 2011, 119 p.
  • Fűzi Beatrix: A sikeres pedagógiai munka néhány összetevője egy vizsgálat tükrében
    Pedagógusképzés, 3. szám
    Eötvös Kiadó, Budapest, 2007, 9-30 p.
  • Fűzi Beatrix: Tanárok iskolai élményeinek szerepe a pedagógiai munka sikerességében
    Alkalmazott pszichológia, 3-4. szám
    Eötvös Kiadó, Budapest, 2007, 5-23 p.

Dr. habil. Gyarmathy Éva

  • Gyarmathy E, Kertesz Cs, Forstner B. : Keeping the beat as a measure of specific learning difficulties using midi controller
    Proceedings of EDULEARN17 Conference
    Barcelona, 2017, 9566-9575 p.
  • Gyarmathy Éva: The talent's netting way of thinking
    Gifted Educational International, 32, May. szám
    London, 2016, 148-164. p.
  • Gyarmathy É, Fűzy Beatrix : Felzárkóztatás és tehetséggondozás
    Óbudai Egyetem, Typotop, Budapest, 2016
  • Hagelkruys, D, Böhm C, Motschnig R, Kertzman, S, Sirota, A, Bernard Lerer, B, Gyarmathy E: Adapting a stand-alone computerized cognitive test battery for online use. ( A case-study in the context of users with special needs. )
    Computers in Human Behavior, 63. szám
    2016, 757-768 p.
  • Gyarmathy E, Senior, J.: The inclusion of multiple exceptional gifted students in talent development programmes (Interaction synthesis of both provision form and content.)
    Gifted Education International, 11. szám
    London, 2016
  • Gyarmathy Éva: Science, art and the critical thinking in the digital age
    "Science, Technology and Art Relations" The 2nd International Conference, Book of Papers and Abstracts
    Tel Aviv, 2015, 120-133. p.
  • Gyarmathy Éva: A különleges helyzetű tehetség és a tehetséggondozás szemléletváltásának szükségszerűsége.
    Magyar Pszichológiai Szemle, 70, 2/5. szám
    Budapest, 2015, 371–393. p.
  • Gyarmathy Éva: The Gifted and Gifted Education in Hungary.
    Journal for the Education of the Gifted, 361 March 2013 pp. 19 - 43. , 1. March. szám
    London, 2013, 19-43. p.
  • Gyarmathy Éva: Diszlexia a digitális korszakban
    Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 2012

Hanczvikkel Adrienn

  • Hanczvikkel Adrienn, Víg András, Tóth Ákos: Survival capability of healthcare-associated, multidrug-resistant bacteria on untreated and on antimicrobial textiles
    Journal of Industrial Textiles, 2018
    SAGE, 2018
  • Hanczvikkel Adrienn, Tóth Ákos: Quantitative study about the role of environmental conditions in the survival capability of multidrug-resistant bacteria
    Journal of Infection and Public Health, 2018
    Elsevier, 2018
  • Hanczvikkel Adrienn, Tóth Ákos: The Role of Fabric Composition, Nutrients, Temperature and Humidity in the Survival Capability of MultidrugResistant Bacterial Pathogens
    Book of Abstracts – 9th Central European Conference, 2017
    Technical University of Liberec, Liberec, Csehország, 2017, 2 p.
  • Hanczvikkel Adrienn, Víg András, Bayoumi Hamuda Hosam E A F, Tóth Ákos: Multirezisztens, nozokomiális baktériumtörzsek túlélése antibakteriális hatóanyagokkal kezelt pamutszöveten
    Magyar Textiltechnika, 2016, 68:(4). szám
    TMTE - Textilipari Műszaki és Tudományos Egyesület, Budapest, 2016, 9 p.
  • Áron Németh, Viktória Kocsis, S. Rakhimova, András Víg, János Gombkötő, Adrienn Hanczvikkel: New Testing Method for the Evaluation of Biocide Efficacy of Antimicrobial Finished Fabrics
    IFATCC XXIV International Congress, 2016
    AMCA, Prága, Csehország, 2016, 3 p.
  • Hanczvikkel Adrienn, Víg András, Tóth Ákos: Survivability of high risk, multiresistant bacteria on cotton treated with commercially available antimicrobial agents
    IFATCC XXIV International Congress, 2016
    AMCA, Prága, Csehország, 2016, 4 p.
  • Hanczvikkel Adrienn, Tóth Ákos: Silver-susceptibility of multidrug resistant nosocomial Gram-positive and Gram-negative pathogens
    Acta Microbiologica et Hungarica, 2015
    Akadémiai Kiadó, Budapest, 2015, 1 p.
  • Hanczvikkel Adrienn, Berta Brigitta, Tirczka Tamás, Bayoumi Hamuda Hosam E A F, Tóth Ákos: Survival of high risk multiresistant bacterial strains in abiotic environment
    5th ICEEE-2014 International Conference: Global Environmental Change and Population Health: Progress and Challenges, 2014
    Budapest, 2014, 11 p.
  • Hanczvikkel Adrienn, Tirczka Tamás, Berta Brigitta, Bayoumi Hamuda H E A F, Tóth Ákos: Serotyping Streptococcus Pneumoniae Strains Isolated from Invasive Pneumococcal Disease and Investigating their Antimicrobial Resistance
    Proceedings Part (A) of 4th International Conference of ICEEE: “To Protect our Global Environment for Future Generations”, 2013
    Budapest, 2013, 10 p.

Dr. Holik Ildikó

  • Holik Ildikó, Tordai Zita: The Necessity of Competency Development in Engineering Informatics Education in the Light of Students’ Characteristics
    Teaching and Learning in a Digital World: Proceedings of the 20th International Conference on Interactive Collaborative Learning – Volume 1., szerk.: Michael E Auer, David Guralnick, Istvan Simonics
    Springer International Publishing, Cham, 2018, 224-232 p.
  • Holik Ildikó: Self-Efficacy Study of Computer Science Engineering Students
    TOJET : TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY, 11. szám
    2017, 930-935 p.
  • Holik Ildikó, Sanda István Dániel: Tanári kommunikáció
    Szakmai pedagógusképzés sorozat, 4. szám
    Typotop Kft., Budapest, 2016, 102 p.
  • Holik Ildikó: Közgazdasági tárgyak tanításának módszertana
    Szakmai pedagógusképzés sorozat, 16. szám
    Typotop Kft., Budapest, 2016, 89 p.
  • Holik Ildikó: Szakmai tanárok módszertani kultúrája
    Szakmai pedagógusképzés sorozat, 25. szám
    Typotop Kft., Budapest, 2016, 67 p.
  • Holik Ildikó, Ősz Rita: Bevezetés a pedagógiai kutatásmódszertanba
    Szakmai pedagógusképzés sorozat, 23. szám
    Typotop Kft., Budapest, 2016, 61 p.
  • Holik Ildikó, Pogátsnik Monika: An Investigation of the Effectiveness of Dual Learning Students, Majoring in Information Technology Engineering
    ÓBUDA UNIVERSITY E-BULLETIN, 6, 2. szám
    2016, 33-39 p.
  • Holik Ildikó, Brezsnyánszky László, Tukacs Tamás: Hungary: In-service teacher training and re-training in Hungary
    International Handbook of Teacher Education Training & Re-training Systems in Modern World, szerk.: Konstantinos G Karras, Charl C Wolhuter
    HM Studies and Publishing, Nicosia, 2015, 198-235 p.
  • Holik Ildikó: Mentortanárok oktatási módszerei
    NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ , 4. szám
    2015, 22-37 p.
  • Holik Ildikó: Experience and Possibilities of Information Processing in Training of Mentor Teachers
    SAMI 2015 • IEEE 13th International Symposium on Applied Machine Intelligence and Informatics., szerk.: Anikó Szakál
    IEEE Hungary Section, Herlany, 2015, 219-222 p.

Dr. Krepler Erzsébet

  • Krepler Erzsébet: A nihilizmus etikája mint a kommunizmus eszmei eredete
    2004
    Szegedi Bölcsészfüzetek - A XX. század kataklizmái és az 1956-os forradalom, szerk.: Szalma Natália
    SzTE, Szeged, 2004, 81-94 p.
  • Krepler Erzsébet: Sesztov és Frank összevetése a személyes metafizika fényében
    2002-2003
    Szegedi Bölcsészfüzetek - Polgári értékek és az európai kultúra, szerk.: Szalma Natália
    SzTE, Szeged, 2003, 52-65 p.
  • Krepler Erzsébet: Lev Sesztov művei a személyes metafizika szemszögéből
    Debreceni Egyetem, Debrecen, 2003
  • Krepler Erzsébet: Лев Шестов, свидетель пророческого предназначения христианства
    Acta Slavica Debrecen
    Debreceni Egyetem, Debrecen, 2003, 201-216 p.
  • Krepler Erzsébet: A kelet-európai posztmodern sajátosságai Hajnóczy Péter és Venyegyikt Jerofejev műveiben
    1999-2000
    Szegedi Bölcsészfüzetek - Személyes metafizika és az igazság szabadsága, szerk.: Szalma Natália
    SzTE, Szeged, 2000, 159-165 p.
  • Krepler Erzsébet: Az igazság személyessége és a szubsztancialitás Sesztov és Husserl filozófiájában
    1999-2000
    Szegedi Bölcsészfüzetek - Személyes metafizika és az igazság szabadsága, szerk.: Szalma Natália
    SzTE, Szeged, 2000, 75-84 p.
  • Krepler Erzsébet: Venyicska, a posztmodern lázadó szellem (Venyegyikt Jerofejev: Moszkva-Petuski)
    1998/1999
    Főnix
    Szeged, 1999, 45-50 p.
  • Krepler Erzsébet: Ördög és szerelem – avagy a lélek világa (Esték egy gyikanykai tanyán)
    Fejér Ádám: Gogol avagy a polgárosodás gúnyrajza
    JATE, Szeged, 1998, 263-274 p.
  • Krepler Erzsébet: A bűn
    A keresztény tanítás szellemi-kulturális értelme
    JATE, Szeged, 1998, 80-94 p.
  • Krepler Erzsébet: Két költő – egy kultúra – Petri György és Kovács Imre Attila költészetéről
    1997, I. szám
    Főnix
    JATE, Szeged, 1997, 127-138 p.
  • Krepler Erzsébet: Образ Пугачёва в «Капитанской дочке» Пушкина
    Diss. Slav.: Hist. Litt. XXI.
    JATE, Szeged, 1995, 69-76 p.

Dr. Paukó Andrea

  • Bayoumi Hamuda Hosam, Szaniszló Albert, Paukó Andrea, Bálint Ágnes: Impact of Engineered Metal Oxide Nanoparticles on Plant-Growth Promoting Substances Produced by Symbiotoc N2-Fixing Rhizobium
    Nyíregyházi Egyetem, Nyíregyháza, 2015, 29-34 p.
  • Paukó Andrea: Comparative Analysis of Timber Quality of Spruce and Pine Plantation
    Óbudai Egyetem Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar, Budapest, 2014, 118-120 p.
  • Bayoumi Hamuda H E A F, Patkó I, Medve A, Paukó A: Environmental monitoring of wastewater sludge applied to soil on heavy metal accumulation and consequent responses of sunflower plant
    International Center for Research and Development,, Colombo, Sri Lanka, 2013, 5-17 p.
  • Paukó Andrea, Bayoumi Hamuda H E A F, Patkó István: Modification of sun collectors slop direction
    Óbudai Egyetem Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar, Budapest, 2013, 279-290 p.
  • Paukó Andrea, Bayoumi Hamuda H E A F, Patkó István: Effects of Soil Types and Wastewater Sludge Application on Plant Growth
    Óbudai Egyetem Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar, Budapest, 2013, 239-249 p.
  • Molnár Sándor, Peszlen Ilona, Paukó Andrea: Faanatómia
    Szaktudás Kiadó Ház, Budapest, 2007, 224 p.
  • Peszlen Ilona, Szojákné Török Katalin, Paukó Andrea: Comparison of Anatomical and Physical Characteristics of Norway Spruce Clones
    Miskolci Egyetem, Miskolc, 2001, 215-218 p.
  • Paukó Andrea: Hazai és egzóta haszonfák
    Faipar Tudományos Alapítvány, Sopron, 2000, 89-110 p.
  • Peszlen I, Szojakné Török K, Nemeth R, Paukó A: Wood Properties in Picea abies Clones
    Lake Tahoe, 2000, 42 p.
  • Peszlen I, Szojakne Torok K, Pauko A: Wood properties in Pinus Sylvestris clones
    Miskolci Egyetem, Miskolc, 1999, 55-61 p.

Dr. Makó Ferenc

  • Makó Ferenc (2015): Mentortanár-jelöltek iskolai gyakorlatokhoz kapcsolódó szerepfelfogása.
    In: Tóth Péter-Holik Ildikó-Tordai Zita (szerk.): Pedagógusok, tanulók, iskolák – az értékformálás, az értékközvetítés, és az értékteremtés világa. XV. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest: Óbudai Egyetem.
  • Makó Ferenc (2013): Esettanulmányos oktatás alkalmazása gyakorlatvezető mentortanárok képzésében.
    In: Neveléstudományi és szakmódszertani Konferencia, Komárno: Selye János Egyetem, pp. 613-619.
  • Makó Ferenc (2011): Az interaktív tábla módszertani használatára történő tanárfelkészítés.
    Székesfehérvár: DSGI Kiadó.
  • Makó Ferenc (2010): A magyar szakképzési rendszer fejlesztése.
    In: ZSKF TTK Füzetek 6. Budapest: L'Harmattan Kiadó.
  • Makó Ferenc (2009): Munkaadók véleményalkotása az FSZ képzésről.
    In: Adekvát kompetencia-fejlesztési kutatás a felsőfokú szakképzés gyengeségeinek és erősségeinek feltárására: Alkalmazható adatgyűjtési és oktatási módszertan kidolgozása. Dunaújváros: Dunaújvárosi Főiskola.
  • Makó Ferenc (2009): Oktatási célú projektorok.
    In: Kárpáti Andrea – Molnár Gyöngyvér – Tóth Péter – Főző Attila László (szerk.): A XXI. század iskolája. Budapest: Műszaki Könyvkiadó, pp. 51-57.
  • Makó Ferenc (2008): Zmeny paradigmy v príprave učiteľov využitím multimediálných technológií (dizertačná práca).
    Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre Pedagogická Fakulta.
  • Makó Ferenc (2005): Development of multimedia competency in teacher training.
    In: Proceedings of International Conference on E-learning and blended learning. Exchange of experiences e-learning and anywhere and anytime. Plzen: University of West Bohemia.
  • Makó Ferenc (2004): A felnőttképzés hozzáférési lehetőségeinek infrastrukturális vizsgálata.
    Budapest: Nemzeti Felnőttképzési Intézet.

Dr. Ősz Rita

  • Ősz Rita (2012): Mobil generáció az oktatásban.
    In: Tóth Péter (szerk.): A szakmai tanárképzés szolgálatában: Tisztelgő kötet Varga Lajos 80. és Hassan Elsayed 70. születésnapja alkalmából. Kutatási füzetek 8. Székesfehérvár: DSGI Kiadó, pp. 131-139.
  • Rita Ősz (2015): Environment for problem solving in engineering higher education.
    In: Anikó Szakál (szerk.): SISY 2015 : IEEE 13th nternational Symposium on Intelligent Systems and Informatics, Proceedings. Subotica: IEEE Hungary Section, pp. 247-251.
  • János Fodor, Rita Ősz (2013): Possible Applications of Fuzzy Methodology in the Educational Process.
    In: Anikó Szakál (szerk.): Proceedings of the IEEE 11th International Symposium on Applied Machine Intelligence and Informatics. Budapest: IEEE Hungary Section, pp. 37-40.
  • Ősz Rita, András István, Rajcsányi-Molnár Mónika (2013): Educational Management Questions of New Generation Smart Phones: Mobile Generation in a Changing Learning Environment – Pedagogic Challenges and Paradigms.
    In: Rajcsányi-Molnár Mónika, András István (szerk.): Metamorphosis: Glocal Dilemmas in Three Acts. Budapest: Új Mandátum Kiadó, pp. 194-211.
  • Péter Tóth, Rita Ősz (2013): A Study of Online Learning by Methods of Web Mining.
    In: Hamido Fujita, Jun Sasaki (szerk.): Proceedings of the 12th International conference on Education and Educational Technology: Recent Advances in Modern Educational Technologies. Iwate: WSEAS Press, pp. 64-69.
  • Ősz Rita, Váraljai Mariann (2012): Új technológiák – Új tanulási formák?
    In: Tóth Péter, Duchon Jenő (szerk.): Kutatások és innovatív megoldások a szakképzésben és a szakmai tanárképzésben: II. Trefort Ágoston Szakmai Tanárképzési Konferencia. Budapest: Óbudai Egyetem, pp. 193-205.

Dr. Sanda István Dániel

  • Sanda István Dániel: Glosses on the 18-19th Century Education in Vojvodina
    XI. nemzetközi tudományos konferencia
    Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka, 2017, 375-384 p.
  • Sanda István Dániel: The Education of Enlightenment – with Specific Regard to Musical Education
    folyóirat, 2017, 12. szám
    TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY, 2017, 258-262 p.
  • Sanda István Dániel: Die Geschichte der Ersten Evangelischen Hochschule im Ungarischen Königreich bis Mitte des XIX. Jahrhunderts
    Érték, minőség és versenyképesség – a 21. század kihívása, szerk.: Somogyi Alfréd
    Selye János Egyetem, Komarno, 2017, 102-110 p.
  • Sanda István Dániel, Holik Ildikó Katalin: Kommunikáció leendő mérnököknek
    Óbudai Egyetem, Budapest, 2017, 104 p.
  • Sanda István Dániel: Der Gebrauch der Kirchenlieder im Zeitalter der Aufklärung mit besonderer Rücksichtnahme auf die Kirchenreformen von Maria Theresia
    Korszerű szemlélet a tudományban és az oktatásban, szerk.: Somogyi Alfréd
    Selye János Egyetem, Komarno, 2016, 206-2012 p.
  • Sanda István Dániel: Bevezetés a szakképzéstörténetbe
    Szakmai pedagógusképzés, szerk.: Tóth Péter
    Typotop Kft., 2016, 85 p.
  • Sanda István Dániel: Fejlesztő értékelés
    Szakmai pedagógusképzés, szerk.: Tóth Péter
    Typotop Kft., 2016, 77 p.
  • Sanda István Dániel, Holik Ildikó Katalin: Tanári kommunikáció
    Szakmai pedagógusképzés, szerk.: Tóth Péter
    Typotop Kft., Budapest, 2016, 102 p.
  • Sanda István Dániel: A szakképzés és a szakoktatás az ókorban
    folyóirat, XIII., 1-2. szám
    KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE
    Kaposvári Egyetem, Kaposvár, 2015, 419-434 p.
  • Sanda István Dániel: Az óvodai és iskolai terek mint a pedagógiai kommunikáció színterei
    Pedagogikum és kommunikáció: Comprehensive pedagogy and communication., szerk.: Dombi Alice-Dombi Mária
    Universitas Szeged Kiadó, Szeged, 2014, 171-181 p.

Dr. Simonics István

  • Michael E. Auer - David Guralnick - Istvan Simonics Editors (szerk.): Teaching and Learning in a Digital World (Proceedings of the 20th International Conference on Interactive Collaborative Learning – Volume 1)
    Springer International Publishing AG, Cham, 2018, 968 p.
  • Michael E. Auer - David Guralnick - Istvan Simonics Editors (szerk.): Teaching and Learning in a Digital World (Proceedings of the 20th International Conference on Interactive Collaborative Learning – Volume 2)
    Springer International Publishing AG, Cham, 2018, 795 p.
  • Simonics István: Felnőttek szakképzése
    Typotop Kft., Budapest, 2016, 103 p.
  • Simonics István: A pedagógusképzés megújítása
    Typotop Kft., Budapest, 2016, 73 p.
  • Simonics István: Vezetési kompetenciák fejlesztése a szakmai tanárképzésben
    Typotop Kft., Budapest, 2016, 108 p.
  • Simonics István: Szakképzés és gazdaság
    Typotop Kft., Budapest, 2016, 123 p.
  • Simonics István - Makó Ferenc: Az elektrotechnika tanításának módszertana
    Typotop Kft., Budapest, 2016, 124 p.
  • Simonics István: Oktatásszervezés, gyakorlattervezés- és vezetés
    A vállalati mentorképzés elméleti alapjai, szerk.: Tóth Péter
    Óbudai Egyetem, Budapest, 2015, 53-73 p.
  • Simonics István - Holik Ildikó: Az információfeldolgozás tapasztalatai és lehetőségei a mentortanárok képzésében
    Új kutatások a neveléstudományokban 2014: Oktatás és nevelés – Gyakorlat és tudomány, szerk.: Tóth Zoltán
    Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága, Debrecen, 2015, 319-336 p.
  • Ágnes Mágai - István Simonics: The Development of eServices in an Enlarged EU: eLearning in Hungary
    European Commission - Joint Research Centre, Luxembourg, 2008, 94 p.

Dr. Tomory Ibolya

  • Tomory Ibolya (2015): Hátrányos helyzetű fiatalok és felnőttek tanulási motivációi: kelet-afrikai helyszíni megfigyelések összegzése.
    In: Szerepi Sándor (szerk.): Pedagógiai innovációk. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, pp. 60-72.
  • Tomory Ibolya (2015): „Education for All”: Az oktatási kampányok típusai és hatékonyságuk a nemzetközi fejlesztésben.
    In: Birta-Székely Noémi (szerk.): Tudás-Tanulás-Szabadság Neveléstudományi Konferencia. Kolozsvár: Babes-Bolyai Tudományegyetem Pedagógia és Alkalmazott Didaktika Intézet, Doceo Egyesület.
  • Tomory Ibolya (2015): Enculruration and Identity: A Gypsy Micro Community in the City.
    In: Bocsi Veronika (szerk.): Peremhelyzetben - In Marginal Position: Romológiai írások - Writings from the Field of Romology. Debrecen: Didakt Kft., pp. 249-273.
  • Tomory Ibolya (2015): "Játékaink az egészségünk": Fizikai aktivitás és inklúzió az ausztrál őslakosok oktatásában.
    MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE, 63:(3) pp. 50-55.
  • Tomory Ibolya (2014): The role of intercultural competence in the education of social pedagogues.
    In: Kovácsné Bakosi Éva (szerk.): Social Co-existence - Personality Development - Training. Debrecen: Debrecen University Press, pp. 50-58.
  • Tomory Ibolya (2014): „Mawe Matatu” - Three Stones, or Warmth of the Family Stove: Enculturation in East- Africa.
    In: Magdolna Láczay, Dariusz Fatula (szerk.): Social Aspects of Management: Personal Development, cultural changes, economic progress. Krakow: Krakow Society for Education: AFM Publishing House, pp. 103-115.
  • Tomory Ibolya (2010): Etiópia „többségi kisebbsége”, az oromók és egy demokratikus oktatási és társadalmi rendszer: a gadaa.
    BELVEDERE MERIDIONALE, 22:(1-2), pp. 22-35.
  • Tomory Ibolya (2008): A résztvevő megfigyelés és a terepmunka: szemlélet és módszer összefonódása.
    In: Gádor Anna (szerk.): Tanári kézikönyv: A szociális kompetenciák fejlesztéséhez 1-12. évfolyam. Budapest: Educatio, pp. 136-139.
  • Tomory Ibolya (2008): Afrikai iskolákban: A tradicionális törzsi nevelés és oktatás.
    EZREDVÉG, 18:(8-9), pp. 79-86.
  • Tomory Ibolya (2004): Enkulturáció-szocializáció-nevelés elméleti és gyakorlati oldalról.
    In: A Gergely András, Kemény Márton (szerk.): Motogoria. Tanulmányok Sárkány Mihály 60. születésnapjára. Budapest: MTA Politikatudományi Intézet, pp. 256-276.

Tóth Béláné dr. habil.

  • Tóth Béláné: A gépelemek tanítása
    Szakmai Pedagógusképzés Sorozat 15.kötet, szerk.: Tóth Péter
    Typotop, Budapest, 2016, 158 p.
  • Tóth Béláné, Tóth Péter: Oktatástechnológia és multimédia
    Ligatura, Budapest, 2009, 151 p.
  • Tóth Béláné: A műszaki ábrázolás fejlődése
    Ponticulus Hungaricus, 2008, 12. szám
    Budapest, 2008, 12 p.
  • Tóth Béláné: Néhány európai ország műszaki pedagógusképzésének összehasonlító elemzése
    Ligatura, Vác, 1999, 108 p.
  • Tóth Béláné: The nature of pictorial representation in mechanical professional training
    ATEE Cahier No. 9. , szerk.: Agnes Toth
    Drukkerij Nijs-herent, Brussels, 1995, 89-95 p.
  • A. Toth, B. Toth, J. Ibbetson: Teaching and learning in English; Tanítás és tanulás angolul
    Aula Kiadó, Budapest, 1994, 192 p.
  • Tóth Béláné: Gondolatok az iskolastruktúráról
    Pedagógiai Szemle, 1990, 7-8. szám
    1990, 611-619 p.
  • Tóth Béláné: A tehetségfejlesztés néhány kérdése
    Pedagógiai Szemle , 1985, 7-8. szám
    1985, 737-744 p.
  • Tóth Béláné: A képi megjelenítés szerepe a gépészeti jellegű szakképzésben
    Magyar Pedagógia , 1984, 1. szám
    1984, 76-83 p.
  • Tóth Béláné: Az ábrák szerepe a tanulásban. Vizsgálatok a gépészeti ábrák körében
    OOK, Veszprém, 1984, 148 p.

Prof. Dr. Tóth Péter

  • Tóth Péter: Bevezetés a műszaki rajz tanításának módszertanába II.
    Szakmai pedagógusképzés, 12. szám
    Typotop Kiadó, Budapest, 2016, 166 p.
  • Tóth Péter: Az osztálytermi tanítás oktatástechnikája és oktatástechnológiája
    Szakmai pedagógusképzés, 8. szám
    Typotop Kiadó, Budapest, 2016, 162 p.
  • Tóth Péter: The Role of Individual Differences in Learning
    Acta Polytechnica Hungarica, 11., 4. szám
    2014, 183-197 p.
  • Tóth Péter: Változó szakképzés, változó pedagógiai környezet
    Opus et Educatio: Munka és nevelés, 1., 1. szám
    2014, 32-47 p.
  • Tóth Péter: Oktatási stratégiák a szakképzésben
    DSGI Kiadó, Székesfehérvár, 2012, 265 p.
  • Peter Toth: Learning Strategies and Styles in Vocational Education
    Acta Polytechnica Hungarica, 9., 3. szám
    2012, 195-216 p.
  • Tóth Péter: Egyéni különbségek szerepe a tanulásban. (A tanulási stílus)
    DSGI Kiadó, Székesfehérvár, 2011, 222 p.
  • Tóth Péter: A tanulási stílus vizsgálata budapesti középiskolás tanulók körében.
    Iskolakultúra, 19., 7-8. szám
    2009, 36-54 p.
  • Izsó lajos, Tóth Péter: Applying Web-Mining Methods for Analysis of Student Behaviour in VLE Courses.
    Acta Polytechnica Hungarica, 5., 4. szám
    2008, 79-92 p.
  • Tóth Péter: Gondolkodásfejlesztés informatikaórán.
    Iskolakultúra, 17., 6-7. szám
    2007, 47-65 p.

Zabóné Dr. Varga Irén

  • Zabóné Varga Irén: A magyar nyelvű műszaki terminológia kezdetei
    Műszaki Tudományos Közlemények, 2017, 6. szám
    A XVII. Fiatal Műszakiak Tudományos Ülésszak előadásai, 169-175 p., szerk.: Bitay Enikő, Máté Márton
    Erdélyi Múzeum Egyesület, Kolozsvár, 2017
  • Zabóné Varga Irén: A magyar nyelvű műszaki terminológia a 19. század közepétől 1920-ig
    Műszaki Tudományos Közlemények, 2017, 7. szám
    A XXII. Fiatal Műszakiak Tudományos Ülésszak előadásai, 403-406 p., szerk.: Bitay Enikő, Máté Márton
    Erdélyi Múzeum Egyesület, Kolozsvár, 2017
  • Zabóné Varga Irén: Műszaki szakszövegek helyesírási problémáinak bemutatása angol, német és magyar példák alapján
    Szaknyelv és szakfordítás, 2016
    Tanulmányok a szakfordítás és a fordítóképzés aktuális témáiról, 88-96 p., szerk.: Fata Ildikó, Veresné Valentinyi Klára
    Szent István Egyetem, Gödöllő, 2016
  • Zabóné Varga Irén: Műszaki szövegek fordításának terminológiai problémái német – magyar nyelvpárban járműipari szövegek alapján
    Budapest, 2015, 166 p.
  • Zabóné Varga Irén: Peter A . Schmitt: Translation und Technik
    Fordítástudomány, 2015
    ELTE BTK, Budapest, 2014
  • Zabóné Varga Irén: Műszaki szakszövegek fordítási problémái (német-magyar nyelvpár)
    Fordítástudomány, 2012
    ELTE BTK, Budapest, 2012
  • Zabóné Varga Irén: Eugen Wüster két fő művének összehasonlítása
    Magyar Terminológia, 2012, 2. szám
    Akadémiai Kiadó, Budapest, 2012
  • Zabóné Varga Irén: Engelberg, S. - Lemnitzer, L.: Lexokographie und Wörterbuchbenutzung
    Magyar Terminológia, 2011, 1. szám
    Akadémiai Kiadó, Budapest, 2011
  • Zabóné Varga Irén: A műszaki terület terminológia-politikája
    Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához, 2011
    Nyelvi mítoszok, ideológiák, nyelvpolitika és nyelvi emberi jogok Közép-Európában elméletben és gyakorlatban, 472-478 p., szerk.: Hires-László Kornélia, Karmacsi Zoltán, Márku Anita
    Tinta Könyvkiadó; II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola Hodinka Antal Intézete, Budapest, Beregszász, 2011
  • Zabóné Varga Irén: Arntz, R. - Picht, H. - Mayer, F: Einführung in die Terminologiearbeit (Studien zu Sprache und Technik)
    Magyar Terminológia, 2010, 1. szám
    Akadémiai Kiadó, Budapest, 2010

A TMPK oktatóinak, kutatóinak valamennyi publikációja az MTMT nyilvántartása alapján