Óbudai Egyetem címere

A TMPK jogelőd intézeteinek korábbi képzéseivel kapcsolatos információk.

Portre: Gyarmathy Eva
Gyarmathy Éva, Dr. habil. (Bednár Éva)

e-mail: gyarmathy.eva@tmpk.uni-obuda.hu
tel: 666-5372
iroda: II. 230.

Végzettség, szakképzettség:

  • 2007 - klinikai szakpszichológus Pécsi Egyetem
  • 2001 - kognitív és viselkedés terapeuta Semmelweiss Egyetem
  • 1991 - neveléslélektani szakpszichológus ELTE
  • 1985 - pszichológus ELTE

Jelenlegi munkahely, a kinevezésben feltüntetett munkakör(ök):

MTA Pszichológiai Kutatóintézet, tudományos főmunkatárs

Tudományos fokozat a tudományág megnevezésével:

  • PhD, pszichológia, KLTE (A tanulási zavarokkal küzdő tehetséges gyerekek azonosítása)

Eddigi oktatási tevékenység:

  • 1993-1998 - A tehetségfejlesztés pszichológiája [KLTE Pszichológiai Intézete: graduális képzés]
  • 1999-2000 - Kreativitás; Alulteljesítő tehetségek [Debreceni Egyetem Pszichológiai Intézete: tehetséggondozói posztgraduális képzés]
  • 1999 - Teljesítménytesztek [Haynal Imre Egészségtudományi Egyetem klinikai pszichológusi szakképzés]
  • 2001-2004 - Tehetségfejlesztés; Tanulási zavarok [Szegedi Egyetem Pszichológia Tanszék: graduális képzés]
  • 2000- - A tehetség összetevői; Kreativitás fejlesztése; A pedagógus szerepe a tehetséggondozásban [ELTE PPK: tehetséggondozói posztgraduális képzés]
  • 2001- - Alulteljesítő tehetségek [ELTE PPK: tehetséggondozói posztgraduális képzés]
  • 2002- - A tehetség összetevői; Alulteljesítő tehetségek; A pedagógus szerepe a tehetséggondozásban; A tehetség fejlesztése [ELTE PPK: szakvizsgára felkészítő szakirányú képzés]
  • 2003-2004 - Specifikus tanulási zavarok [Szegedi Egyetem Pszichológia Tanszék: pszichológus levelező képzés]
  • 2003-2007 - Készségfejlesztés; Önismeret [Semmelweis Egyetem Mentálhygienes Tanszék: másoddiplomás képzés]
  • 2005- - Tehetségfejlesztés pszichológiája [ELTE PPK: neveléslélektani szakpszichológus szak]

Eddigi szakmai gyakorlat és teljesítmény bemutatása:

  • Szocio-kulturálisan hátrányos helyzetű tehetséges gyerekek fejlődése: kognitív, személyiségbeli és környezeti akadályok (OTKA T 43672, 2003-2007)
  • Hátrányos helyzetű és/vagy tanulási zavarokkal küzdő tehetséges gyerekek eltérő információfelvételi és –feldolgozási folyamataira épülő azonosítása és fejlesztése (OTKA T029770, 1999-2002)
  • Tehetséges gyerekek azonosítása és követéses vizsgálata (OTKA 2609, 1995-1998)
  • Szocio-kulturálisan hátrányos helyzet és tanulási zavarok, mint az iskolai kudarc alapjai (Oktatási Minisztérium kutatási pályázata 2004)
  • University of Surrey, John Everatt, Ian Smythe – magyar-angol összehasonlító képességvizsgálatok (Magyar Tudományos Akadémia és a British Academy kutatói csereprogram keretében kutatási ösztöndíj, 2001)
  • Lexia - e-tanulási tananyag az olvasási zavarok enyhítésére (Phare program: HU-2002/000-315.01.05-02 HU-2003/004-347-000-05-04)
  • Train the trainers for the Dyslexic Work World (ADystrain - Leonardo Programme A/06/B/F/PP-158.327 )
  • Collaborative Additional Language E-learning for dyslexic Pupils (CallDysc – 229647 - CP -1-2006-1- HU – MINERVA – MPP )
  • Including dyslexics through European partnership (Include – Leonardo Da Vinci Programme 2005-2007 [UK/05/B/F/PP-162_331])
  • Teaching the dyslexic learner:using computers to learn (Dystrain – 1099031-CP-1-2003-UK-MINERVA-M)

Az elmúlt 5 év szakmai, tudományos (művészeti) munkássága, az oktatott tárgyak szakterületéhez tartozó publikáció (max. 5):

  1. Projektek a tehetséggondozásban.
    TaníTani, 2003. 22-23. 41-64. old.
  2. Mi a specifikus tanulási zavar?
    Tan-Műhely, 2004. 118-124.old.
  3. A tehetség – fogalma, összetevői, típusai, azonosítása.
    ELTE Kiadó, Budapest, 2006.
  4. A tehetség – Háttere és gondozásának gyakorlata. (Giftedness – Background and practice)
    ELTE Kiadó, Budapest, 2007.
  5. Diszlexia. Specifikus tanítási zavar. (Dyslexia. Specific Teaching Difficulties)
    Lélekben Otthon Kiadó, Budapest, 2007.

Az eddigi szakmai-tudományos életmű szempontjából legfontosabb 5 publikáció vagy alkotás felsorolása (amennyiben az előzőektől különböznek):

  1. Holistic learners. Identifying gifted children with learning disabilities. An experimental perspective. In. Ed. Montgomery, D.: Able Underachievers. Whurr Publishers
    London, 2000. p. 76-88.
  2. IQ és tehetség. Pszichológiai Szemle Könyvtára 5.
    Akadémiai Kiadó, Budapest, 2002. 127-154.
  3. Alulteljesítő tehetségesek. Az általánostól a különösig. Pszichológia különszáma
    Gondolat, Budapest, 2002. 251-275
  4. A tehetség – Háttere és gondozásának gyakorlata.
    ELTE Kiadó, Budapest, 2007.
  5. Diszlexia. Specifikus tanítási zavar.
    Lélekben Otthon Kiadó, Budapest, 2007.

Publikációk (összesen)

  • könyv, jegyzet: 6
  • könyvfejezet: 24
  • folyóiratcikk: 26
  • konferencián: 29

Tudományos, szakmai közéleti tevékenységek, nemzetközi kapcsolatok:

  • Magyar képviselő a World Council for Gifted and Talented Children -ben
  • European Council for High Ability tagja
  • Magyar Pszichológiai Társaság tagja
  • Magyar Tehetséggondozó Társaság tagja

Kapcsolatok, tudományos együttműködések:

  • University of Surrey
  • University of Lancaster
  • Román Tudományos Akadémia
  • University of Cambridge
  • University of Surrey
  • Román Akadémia
  • University of Surrey, UK
  • University of Economics and Business Administration, Department of Small Business and Enterpreneurship, Wien, Österreich
  • Kolozsvári Babes-Bólyai Egyetem
Főigazgató:
Prof. Dr. Tóth Péter
egyetemi tanár
Általános és oktatási főigazgató-helyettes:
Dr. Makó Ferenc
főiskolai docens
Megbízott kutatási főigazgató-helyettes:
Dr. Suplicz Sándor
főiskolai docens
Megbízott hivatalvezető:
Dr. Tomory Ibolya
adjunktus
Ügyvivők:
Fónagy-Bicskei Ildikó
Varga Anikó
Központi félfogadás:
H-P: 11.00-13.00
Általános oktatói fogadóóra:
Cs: 12.00-13.00
A központ székhelye:
1081 Budapest,
Népszínház u. 8.
Tel: 666-5389
Fax: 666-5491
Levelezési cím:
1428 Budapest,
Pf. 31.

A TMPK hírei a

is olvashatók.

© 2007-2016 VA