Tantárgykövetelmény

  1. A tantárgy általános adatai

    A tantárgy NEPTUN kódja: TMPFM11DLK
    A tantárgy neve: Felnőttképzés módszertana
    Szak: Vizsgaelnöki feladatokra felkészítő pedagógus szakvizsga szakirányú továbbképzési szak
    Szakirány: minden
    Tagozat: levelező
    Óraszám: 6 óra előadás 6 óra tantermi gyakorlat 0 óra labor
    Követelmény: vizsga
    Megszerezhető kredit: 5
    Tantárgyfelelős neve: Dr. Simonics István
    Oktató(k) neve: Dr. Simonics István

  2. Oktatott témakörök

    FoglalkozásTémaTípus
    1.A felnőttképzés fő területei. A képzési formák osztályozása. A felnőttoktatói szerepek és feladatok. Felnőttek tanulása, motiváció elméletek megismerése. Felkészítés az egész életen át tartó tanulásra.EA+GY
    2.Felnőttképzés módszertani alapjai, képzési ciklus. A célcsoportok elemzése. A tananyagok kiválasztása és a rendszerezése. Az oktatási módszerek tervezése és kiválasztása.EA+GY
    3.A képzés kivitelezése és értékelése, megfelelés az értékelési szempontoknak.EA+GY
    4.Képzésszervezés a gyakorlatban.
    A félévi munka értékelése.
    Zárthelyi dolgozat írása.
    EA+GY
  3. Kötelező irodalom

    1. Simonics István (2016): Felnőttek szakképzése, Sorozatszerkesztő: Tóth Péter Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ, 10. kötet, Kiadó: Typotop Kft., Budapest, ISBN 978-615-80494-4-3, ISSN 2498-7123, 103. o.
    2. Simonics István (2015): Felnőttek szakképzése. Elektronikus elérhetőség: http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412b2/2013-0002_felnottek_szakkepzese/adatok.html
    3. Feketéné Szakos Éva (2002): A felnőttek tanulása és oktatása – új felfogásban. Akadémiai Kiadó, Budapest.
    4. Kapcsolódó jogszabályok, letölthető a Nemzeti Jogszabálytárból. Elektronikus elérhetőség: http://www.njt.hu/
  4. Ajánlott irodalom

    1. Benedek András, Koltai Dénes, Szekeres Tamás, Vass László (Szerk.) (2008): Andragógiai ismeretek III., HEFOP 3.5.1. „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása”, Tanár-továbbképzési füzetek, NSZFI, Budapest
    2. Farkas Éva, Henczi lajos (2014): A felnőttképzés új szabályozása Felnőttképzési kézikönyv Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, Budapest, (Elektronikus elérhetőség: http://www.mkik.hu/upload/mkik/felnottkepzes/vegleges_felnottkepzesi_kezikonyv.pdf
  5. Tantárgyi követelmények

    1. A foglalkozásokon való részvétel előírásai

      A foglalkozásokon való megjelenés kötelező.
      A hiányzások száma max. 1 foglalkozás.

    2. A félévközi tanulmányi ellenőrzések (zárthelyik, beszámolók) követelményei, időbeli ütemezése

      A 4. foglalkozásig házi feladat beadása elektronikusan az oktatónak.
      Az utolsó foglalkozáson zárthelyi dolgozat írása.

    3. Az aláírás teljesítésének feltételei

      Az előadásokon és a gyakorlatokon való aktív részvétel, a megfelelő szinvonalú házi feladat beadása és legalább elégséges teljesítése.

    4. Az évközi jegy teljesítésének feltételei, az érdemjegy kialakításának módja

    5. A hiányzások, az elégtelen gyakorlati foglalkozások és zárthelyik szorgalmi időszakban való pótlásának feltételei, módja, időbeli ütemezése

      A hiányzásokról az igazolást az előadónak kell leadni.
      Házi feladatot és dolgozatot pótolni csak a szorgalmi idöszakban lehet.

    6. A vizsga és beszámolók feltételei, módja (írásbeli/szóbeli)

      Írásbeli vizsga. A vizsgajegy kialakításának módja: a beadott házi feladat és a dolgozat számtani átlaga, kerekítéskor az írásbeli dolgozat érdemjegye a döntő. Egyik komponens sem lehet elégtelen.

    7. Az esetlegesen megajánlott jegy és elővizsga feltételei

      A vizsgajegy megállapítása a zárthelyi és a házi feladat számtani átlaga alapján történik, kerekítéskor a zárthelyi dolgozat érdemjegye a döntő. Mindkét részjegynek el kell érnie az elégségesszintet ahhoz, hogy a hallgató a félév végén érdemjegyet kaphasson. Az oktató a hallgatónak az így megállapított érdemjegye alapján ajánlhat meg vizsgajegyet, amit a hallgató nem köteles elfogadni.

    8. A vizsgaidőszakban való pótlás (első 10 munkanap) feltételei, módja


Frissítve: 2017-02-13