Tantárgykövetelmény

  1. A tantárgy általános adatai

    A tantárgy NEPTUN kódja: TMPGY11NLK
    A tantárgy neve: Gyakorlat
    Szak: Gyakorlatvezető mentortanár - Pedagógus szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzés
    Szakirány: minden
    Tagozat: levelező
    Óraszám: 0 óra előadás 0 óra tantermi gyakorlat 12 óra labor
    Követelmény: évközi jegy
    Megszerezhető kredit: 4
    Tantárgyfelelős neve: Tóth Béláné dr.
    Oktató(k) neve: Tóth Béláné dr.

  2. Oktatott témakörök

    FoglalkozásTémaTípus
    1.A mentori tevékenység tervezése a gyakorlatban.L
    2.A mentori tervezés részleteinek hallgatói prezentációi.L
    3.A mentori tervezés részleteinek hallgatói prezentációi.L
    4A mentori tervezés részleteinek hallgatói prezentációi.L
  3. Kötelező irodalom

    1. Hazel Hagger - Katharine Burn - Donald McIntyre: The School mentor Handbook. Essential skills and strategies for working with student teachers. Kogan Page London 1995. 110 p.
    2. Tóth Béláné: Mentori feladatok. 2012. Elektronikus forrás a Moodle-ban.
  4. Ajánlott irodalom

    1. Clare Smale - Andrew Gibbons: Getting the most from mentoring. In: Teaching Expertise magazine, Issue 1 Autumn 2003. http://www.teachingexpertise.com/articles/mentoring-227
  5. Tantárgyi követelmények

    1. A foglalkozásokon való részvétel előírásai

      A gyakorlatokon a részvétel kötelező. Legfeljebb egy konzultációs alkalomról való hiányzás engedhető meg.

    2. A félévközi tanulmányi ellenőrzések (zárthelyik, beszámolók) követelményei, időbeli ütemezése

      Az írásbeli feladat beadása mellett a félév elején rögzített ütemezés szerint a mentorálási terv egy kiválasztott részének szóbeli bemutatása. A portfólió beadásának határideje az utolsó foglalkozás.

    3. Az aláírás teljesítésének feltételei

    4. Az évközi jegy teljesítésének feltételei, az érdemjegy kialakításának módja

      A mentorálási gyakorlat komplex terve (portfólió). Összesen 12-15 oldal.
      A portfólió részei:
      • A tanárjelölt heti órarendje a mentorálás első, második és harmadik fázisában.
      • A mentor bemutató órájának terve
      • Megfigyelési szempontok az elemzéshez
      • Mentori kérdések terve a tanárjelölt óráját megelőző megbeszéléshez, a tanárjelölt órájához kapcsolódó megfigyeléshez, óraelemzéshez
      • A tanárjelölt lehetséges részeredményei és ezek megerősítésének terve
      • Kollaboratív tanítási terv
      • A mentor tanítási szakértelmének bemutatása
      • A tanárjelölt önértékelésének támogatása

      Évközi jegy: az írásbeli feladat és a szóbeli bemutatás átlaga.

    5. A hiányzások, az elégtelen gyakorlati foglalkozások és zárthelyik szorgalmi időszakban való pótlásának feltételei, módja, időbeli ütemezése

      Az elégtelenre értékelt írásbeli feladat a szorgalmi időszakban pótolható.

    6. A vizsga és beszámolók feltételei, módja (írásbeli/szóbeli)

    7. Az esetlegesen megajánlott jegy és elővizsga feltételei

    8. A vizsgaidőszakban való pótlás (első 10 munkanap) feltételei, módja

      Az elégtelen évközi jegy a vizsgaidőszak 10. napjáig javítható.


Frissítve: 2012-06-01