Tantárgykövetelmény

  1. A tantárgy általános adatai

    A tantárgy NEPTUN kódja: TMPIH11ELK
    A tantárgy neve: Oktatási-nevelési intézmény hatékonysága
    Szak: Gyakorlatvezető mentortanár pedagógus-szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzési szak
    Szakirány:
    Tagozat: levelező
    Óraszám: 0 óra előadás 15 óra tantermi gyakorlat 0 óra labor
    Követelmény: évközi jegy
    Megszerezhető kredit: 7
    Tantárgyfelelős neve: Dr. habil Simonics István
    Oktató(k) neve: Dr. habil Simonics István

  2. Oktatott témakörök

    FoglalkozásTémaTípus
    1.Az igazgató és az iskolavezetés minőségeGY
    2.Hallgatói prezentációk bemutatása a kiválasztott témakörökből:
    Tanári testület minősége
    Szülők elégedettsége
    Tanulók elégedettsége
    Fenntartó elégedettsége
    GY
    3.Hallgatói prezentációk bemutatása a kiválasztott témakörökből:
    Tanári testület minősége
    Szülők elégedettsége
    Tanulók elégedettsége
    Fenntartó elégedettsége
    GY
    4.Hallgatói prezentációk bemutatása a kiválasztott témakörökből:
    Tanári testület minősége
    Szülők elégedettsége
    Tanulók elégedettsége
    Fenntartó elégedettsége
    GY
    5.Hallgatói prezentációk bemutatása a kiválasztott témakörökből:
    Tanári testület minősége
    Szülők elégedettsége
    Tanulók elégedettsége
    Fenntartó elégedettsége
    Félév zárása
    GY
  3. Kötelező irodalom

    1. Cs. Nagy Gábor-Márkus Edina-Pecsenye Éva-Szűcs Edit-Schmidt Anna (2015): A nevelési-oktatási intézmények hatékonysága, az integráció kérdései, Debreceni Egyetem Tanárképzési Központ (Elektronikus elérhetőség: http://bit.ly/1Q9zZoX)
  4. Ajánlott irodalom

    1. Baráth Tibor (1997): Hatékonyságmodellek a közoktatásban, József Attila Tudományegyetem Pedagógia Tanszék, Szeged
    2. Halász Gábor (szerk.) (1997): Az oktatás minősége és az önkormányzati oktatásirányítás, Okker Kiadó - Országos Közoktatási Intézet Kutatási Központ, Budapest
    3. Bush, T. (1998): A menedzsment fontossága az oktatásban In: Balázs Éva (szerk.): Oktatásmenedzsment. Okker Kiadó, Budapest
  5. Tantárgyi követelmények

    1. A foglalkozásokon való részvétel előírásai

      A foglalkozásokon a részvétel kötelező. Legfeljebb egy foglalkozásról való hiányzás megengedett.

    2. A félévközi tanulmányi ellenőrzések (zárthelyik, beszámolók) követelményei, időbeli ütemezése

      dolgozzák fel. A feldolgozott résztémaköröket minden hallgató előadás keretében mutatja be, amelyet az egész csoport megvitat és közösen értékel. A hallgatók előadásaikhoz háttéranyagokat készítenek és gyűjtenek. A félév során bemutatott előadások és a háttéranyagok az egész csoport rendelkezésére állnak.

    3. Az aláírás teljesítésének feltételei

    4. Az évközi jegy teljesítésének feltételei, az érdemjegy kialakításának módja

      A gyakorlatokon való aktív részvétel, hatékony csoportmunka, megfelelő színvonalú előadás bemutatása, háttéranyagok készítése, az elkészített dokumentumok határidőre történő beadása.
      Az évközi jegy kialakításának alapját a csoportmunka, a bemutatott előadás és a hozzá kapcsolódó háttéranyagok benyújtása adja; ezt a gyakorlatokon tanúsított aktivitás módosíthatja.
      Amennyiben a hallgató három előadáson nem vesz részt, az évközi jegy letiltható.

    5. A hiányzások, az elégtelen gyakorlati foglalkozások és zárthelyik szorgalmi időszakban való pótlásának feltételei, módja, időbeli ütemezése

      Az előadások elkészítése és bemutatása csak a szorgalmi dőben, az utolsó foglalkozásig pótolható.

    6. A vizsga és beszámolók feltételei, módja (írásbeli/szóbeli)

    7. Az esetlegesen megajánlott jegy és elővizsga feltételei

    8. A vizsgaidőszakban való pótlás (első 10 munkanap) feltételei, módja


Frissítve: 2018-03-09