Tantárgykövetelmény

  1. A tantárgy általános adatai

    A tantárgy NEPTUN kódja: TMPKF11DLK
    A tantárgy neve: Szakterületi szakmódszertani fejlődési irányok
    Szak: Vizsgaelnöki feladatokra felkészítő pedagógus szakvizsga szakirányú továbbképzési szak
    Szakirány:
    Tagozat: levelező
    Óraszám: 0 óra előadás 12 óra tantermi gyakorlat 0 óra labor
    Követelmény: évközi jegy
    Megszerezhető kredit: 4
    Tantárgyfelelős neve: Dr. Makó Ferenc
    Oktató(k) neve: Dr. Makó Ferenc

  2. Oktatott témakörök

    FoglalkozásTémaTípus
    1.Oktatási kihívások a 2010-es években, sikeres iskolák jó gyakorlata. Egyes szakterületek fejlődési irányai, szakmódszertanuk sajátossága. A tanításmódszertan és tanulásmódszertan megújítása iránti igény.GY
    2.A kompetencia alapú oktatás sajátosságai. Oktatási alapmódszerek. Csoportdinamikai módszerek. Oktatási stratégiák.GY
    3.Az érdeklődés felkeltés, a motiválás módszerei. Probléma alapú tanítás-tanulás módszerei. Kutatás alapú tanítás - és tanulás módszertani kérdései. A projektoktatás módszertana.GY
    4.Elektronikus tanulás. E-learning, mLearning, micro-learning módszertan.GY
  3. Kötelező irodalom

    1. M. Nádasi Mária (2010): A projektoktatás elmélet és gyakorlata. Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest.
    2. Nagy Lászlóné (2010): A kutatásalapú tanulás/tanítás
      (’inquiry-based learning/teaching’,
      IBL) és a természettudományok
      tanítása. Iskolakultúra online, I., SZTE, Szeged. http://www.iskolakultura.hu/iol/nagy.pdf
    3. Simonics István-Makó Ferenc: Az elektrotechnika tanításának módszertana. Typotex Kiadó, Budapest, ISBN: 978-615-80493-8-2, ISSN 2498-7123
    4. Tóth Péter (2015): A gyakorlati oktatás módszertani alapjai. A vállalati mentorképzés elméleti alapjai. Budapest: Óbudai Egyetem, 2015. pp. 74-150. (ISBN:978-615-5460-61-6)
  4. Ajánlott irodalom

    1. Dr. Abonyi-Tóth Andor, Dr. Turcsányi-Szabó Márta (2015): A mobiltechnológiával támogatott tanulás és tanítás módszerei. Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Budapest. https://www.educatio.hu/pub_bin/download/tamop311_II/eredmenyek/m_learning/mlearning_kotet.pdf
    2. E-LEARNING - concepts, trends, applications. Epignosis LLC, San Francisco, California, CA 94104., 2014. https://www.talentlms.com/elearning/elearning-101-jan2014-v1.1.pdf
    3. Molnár Gyöngyvér (2005): A probléma-alapú tanítás. Iskolakultúra 2005/10. http://epa.oszk.hu/00000/00011/00097/pdf/iskolakultura_EPA00011_2005_10_031-043.pdf
    4. SZAKMA módszertár (2006): NSZFI. Budapest. http://szakma.nive.hu/szakmamodszertar/index.php
  5. Tantárgyi követelmények

    1. A foglalkozásokon való részvétel előírásai

      Kötelező a levelező munkarendű hallgatók részvétele az órarendi foglalkozásokon. Amennyiben a hallgató hiányzása a tárgyból meghaladja a tárgy félévi összóraszámának 30%-át (egy 3 órás kontakt foglalkozást), akkor évközi jegyet nem kaphat.

    2. A félévközi tanulmányi ellenőrzések (zárthelyik, beszámolók) követelményei, időbeli ütemezése

      Évfolyam-dolgozat készítése a szakképzettségnek megfelelő szakterületi-szakmódszertani fejlődésről és annak elektronikus benyújtása; legkésőbb a félév 14. oktatási hetében.

    3. Az aláírás teljesítésének feltételei

    4. Az évközi jegy teljesítésének feltételei, az érdemjegy kialakításának módja

      Az érdemjegy kialakítása a kontakt foglalkozásokon nyújtott szakmai aktivitás (50%) és az évfolyamdolgozat (50%) eredményének egyszerű matematikai átlaga alapján történik.

    5. A hiányzások, az elégtelen gyakorlati foglalkozások és zárthelyik szorgalmi időszakban való pótlásának feltételei, módja, időbeli ütemezése

      A gyakorlati foglalkozások nem pótolhatók.

    6. A vizsga és beszámolók feltételei, módja (írásbeli/szóbeli)

    7. Az esetlegesen megajánlott jegy és elővizsga feltételei

      Megajánlott osztályzat nem szerezhető.

    8. A vizsgaidőszakban való pótlás (első 10 munkanap) feltételei, módja

      A vizsgaidőszak első tíz munkanapján belül az évfolyam-dolgozat benyújtása pótolható.


Frissítve: 2018-03-19