Tantárgykövetelmény

  1. A tantárgy általános adatai

    A tantárgy NEPTUN kódja: TMPKF11NLK
    A tantárgy neve: Tanulói kultúrák megismerése, tanulói kompetenciák fejlesztése
    Szak:
    Szakirány: minden
    Tagozat: levelező
    Óraszám: 0 óra előadás 12 óra tantermi gyakorlat 0 óra labor
    Követelmény: évközi jegy
    Megszerezhető kredit: 4
    Tantárgyfelelős neve: Dr. Gyarmathy Éva
    Oktató(k) neve: Dr. Suplicz Sándor, Dr. Tordai Zita, Dr. Tomory Ibolya

  2. Oktatott témakörök

    FoglalkozásTémaTípus
    1.Bevezető foglalkozás. A tantárgyi követelmények megbeszélése. A különböző kultúrájú diákok, mentoráltak megismerése (Ea.). Kompetenciák fejeszthetősége. Prezentációs gyakorlatok elemzése.GY
    2.A szerepértelmezés és a viselkedés, mint a megismerés forrása. Prezentációs gyakorlatok elemzése.GY
    3.Prezentációs gyakorlatok elemzése.GY
    4.Prezentációs gyakorlatok elemzése. A tapasztalatok megvitatása, a félévi munka értékelése.Gy
  3. Kötelező irodalom

    1. Tomory Ibolya: „Kulturális önismeret” Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák
      Utazás, mások megismerése és az önismeret (Moodle)
    2. A TANULÓK MEGISMERÉSÉNEK MÓDSZEREI: ELTE TTK Multimédiapedagógia és
      Oktatástechnológia Központ (TMPK Moodle tanulási keretrendszer)
    3. Gergely Gyula: Kulcskompetenciák pedig nincsenek. Új Pedagógiai Szemle 2004 november
    4. Suplicz S: Tanári kompetenciák diák szemmel (TMPK Moodle tanulási keretrendszer)
    5. Suplicz Sándor (2011): A szerepszemélyiség fejlesztése - Szenzitív (mikro)tanítás-elemzés. Elérhető: tmpkvtk.uni-obuda.hu
  4. Ajánlott irodalom

    1. OM közlemény a külföldi állampolgár gyermekek, tanulók interkulturális pedagógiai rendszer szerinti óvodai nevelése és iskolai nevelése-oktatása irányelvének kiadásáról (Moodle tanulási keretrendszer)
  5. Tantárgyi követelmények

    1. A foglalkozásokon való részvétel előírásai

      A gyakorlatokon való megjelenés kötelező.
      Legfeljebb három óra hiányzás megengedett.

    2. A félévközi tanulmányi ellenőrzések (zárthelyik, beszámolók) követelményei, időbeli ütemezése

    3. Az aláírás teljesítésének feltételei

    4. Az évközi jegy teljesítésének feltételei, az érdemjegy kialakításának módja

      1. Aktív részvétel a fogalkozásokon.
      2. A gyakorlatok tapasztalatainak, élményeinek, tanulságainak írásos összegzése 3-5 oldalon. Leadási határidő: az utolsó gyakorlat utáni hét konzultációs napja. A beadandó dolgozat elemei a következők:
      2.1. A félév során történt prezentációk elemzése, mentori szemszögből fejlesztési javaslatok a prezentálók részére.
      2.2. A saját (mentori) szerepet elemző SWOT analízis. A mentorálásban átvehető, illetve kerülendő mentorálási interakciók, szemléleti elemek feljegyzése és saját célra történő felhasználása. Az önfejlesztés lehetőségeinek elemzéséhez használja fel a Pedagógiai-pszichológiai ismeretek c. tárgyban tanult elméleteket illetve a kötelező szakirodalmat (legalább kettőre hivatkozzon is).
      Az érdemjegy az aktivitás és az írásbeli feladat 1:1 arányú átlaga, de mindkettőnek el kell érnie az elégséges szintet.
      Azok a hallgatók, akik a félév során prezentációt tartanak, mentesülnek az írásbeli feladat 2.1. pontjának teljesítése alól.

    5. A hiányzások, az elégtelen gyakorlati foglalkozások és zárthelyik szorgalmi időszakban való pótlásának feltételei, módja, időbeli ütemezése

      Az elfogadható hiányzás maximum a három óra! Ez három órás kiosztás esetén egy alkalmat jelent.
      Pótolni a szorgalmi időszakban, hasonló tematikájú párhuzamos csoportban lehet, a gyakorlatvezetővel történt egyeztetés után.

    6. A vizsga és beszámolók feltételei, módja (írásbeli/szóbeli)

    7. Az esetlegesen megajánlott jegy és elővizsga feltételei

    8. A vizsgaidőszakban való pótlás (első 10 munkanap) feltételei, módja

      A vizsgaidőszak hetedik napjáig (késedelmesen) csak az írásbeli feladat pótolható.


Frissítve: 2015-09-03