Tantárgykövetelmény

  1. A tantárgy általános adatai

    A tantárgy NEPTUN kódja: TMPKU11NLM
    A tantárgy neve: Szakképzés-pedagógiai kutatás-módszertan
    Szak: MA mérnöktanár
    Szakirány: minden
    Tagozat: levelező
    Óraszám: 4 óra előadás 4 óra tantermi gyakorlat 0 óra labor
    Követelmény: v
    Megszerezhető kredit: 2
    Tantárgyfelelős neve: Dr. Pentelényi Pál
    Oktató(k) neve: Dr. Pentelényi Pál

  2. Oktatott témakörök

    FoglalkozásTémaTípus
    1.Adatfeltáró módszerek I.
    A didaktikai célú megfigyelés, kérdőíves és feladatlapos fölmérés
    EA
    2.Tantárgyi feladatlap, teszt szerkesztéseGY
    3.Adatfeltáró módszerek II.
    A szociometriai felmérés, a didaktikai kísérlet
    EA
    4.Szociometriai kérdőív szerkesztése, példa-adatok ábrázolása, kvantitatív értékeléseGY
    5.Adatfeldolgozó módszerek I.
    Tanulási teljesítmény-adatok leíró statisztikai földolgozása
    EA
    6.A helyzeti és a szórásmutatók didaktikai értelmezése feladatlapos fölméréssel kapott teljesítmény-eloszlásban.GY
    7.Adatfeldolgozó módszerek II.
    Didaktikai jellegű hipotézisek ellenőrzése
    EA
    8.Két tanulócsoport teljesítmény szerinti összetételének összehasonlítása F-próbávalGY
  3. Kötelező irodalom

    1. Varga Lajos (2002): Kvantitatív módszerek a pedagógiai kutatásban. BMF BGK kari jegyzet.
    2. Varga Lajos (szerk., 2006): Kutatás-módszertan I. Bevezetés a pedagógiai induktív kutatás módszereibe és útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez. BME, Bp.
    3. Schmercz István - Varga Lajos (2008): Kutatás-módszertan II. Bevezetés a pedagógiai deduktív és szociálpszichológiai kutatás módszereibe. BME, Bp.
    4. Falus Iván - Ollé János (2000): Statisztikai módszerek pedagógusok számára. Okker K., Bp.
  4. Ajánlott irodalom

    1. Clauß, G. - Ebner, K. (1982): Grundlagen der Statistik für Psychologen, Pädagogen und Soziologen. 1. Aufl. VuW, Berlin
    2. Falus Iván (szerk., 2002): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki K., Bp.
    3. Fercsik János (1982): Pedagometria. OOK, Veszprém
    4. Hajtman Béla (1968): Bevezetés a matematikai statisztikába pszichológusok számára. Akadémiai K., Bp.
    5. Horváth György (2004): A kérdőíves módszer. Műszaki K. Bp.
    6. Babbie, Earl (2003; 6. átd. kiad.): A társadalomtudományi kutatás gyakorlata. Balassi K., Bp.
  5. Tantárgyi követelmények

    1. A foglalkozásokon való részvétel előírásai

      Az előadásokon és a gyakorlatokon való részvétel kötelező.

    2. A félévközi tanulmányi ellenőrzések (zárthelyik, beszámolók) követelményei, időbeli ütemezése

      A 3. konzultációig a feladat beadása.

    3. Az aláírás teljesítésének feltételei

      A konzultációkon való aktív részvétel, a feladat beadása és választott témából prezentáció elkészítése és bemutatása

    4. Az évközi jegy teljesítésének feltételei, az érdemjegy kialakításának módja

    5. A hiányzások, az elégtelen gyakorlati foglalkozások és zárthelyik szorgalmi időszakban való pótlásának feltételei, módja, időbeli ütemezése

      Határidőre be nem adott, ill. elégtelenre értékelt feladatok pótlására csak a szorgalmi időszak végéig van lehetőség.

    6. A vizsga és beszámolók feltételei, módja (írásbeli/szóbeli)

      Szóbeli vizsga kiadott vizsgakérdések szerint.

    7. Az esetlegesen megajánlott jegy és elővizsga feltételei

      A félév során nyújtott teljesítmény bemutatásával megajánlott vizsgajegyre lehet pályázni.

    8. A vizsgaidőszakban való pótlás (első 10 munkanap) feltételei, módja


Frissítve: 12-06-01