Tantárgykövetelmény

  1. A tantárgy általános adatai

    A tantárgy NEPTUN kódja: TMPMV31NLM
    A tantárgy neve: Szakmódszertan III.
    Szak: mérnöktanár
    Szakirány: villamosmérnök
    Tagozat: levelező
    Óraszám: 6 óra előadás 6 óra tantermi gyakorlat 0 óra labor
    Követelmény: é
    Megszerezhető kredit: 3
    Tantárgyfelelős neve: Dr. Makó Ferenc
    Oktató(k) neve: Dr. Makó Ferenc

  2. Oktatott témakörök

    FoglalkozásTémaTípus
    1.A pedagógiai modellek alkalmazása az elektronikus oktatásban. Elektronikus aszinkron és szinkron tanulási módszerek alkalmazása a villamos szakterületen. Tutorálási módszerek az elektronikus távoktatásban. Tananyagfejlesztés elektronikus oktatórendszerek számára (Moodle). Szerkesztő eszközök használata. Kompetencia mérés- és értékelés. A szakelméleti tudás ellenőrzése, elektronikus tesztlapok szerkesztése.EA + GY
    2.A villamos szakterület multimédia és html anyagainak importja. Hallgatói támogatási eszközök (GYIK, szójegyzék, tárgymutató, tanulási útmutató) szerepe és beépítése a szakmai tananyagokba. eLearning adminisztráció, a hallgató tanulásának nyomonkövetése. Online hallgatói támogatások tervezése és alkalmazása. Az oktató által megadott elektrotechnika-elektronika témakörből elektronikus tananyag készítése és feltöltése az oktatórendszerre.EA + GY
    3.Egyéni, páros, individualizált, csoport és frontális munkaformák a laboratóriumokban, tanműhelyekben és üzemi munkahelyeken. A motiváció szerepe, szükségessége a szakmai képzés folyamatában, külsö-belső motiváló tényezök. Az ellenörzés módszerei (szóbeli, írásbeli, feladatlapok, tesztek, ellenörzö kérdéssorok, gyakorlati munkafeladatok). A tanár személyiségének szerepe a hatékony szakmai képzésben, a tanár felkészülése az elektronika tanítási óráira)EA + GY
    4.Tanórákon kívüli tevékenységrendszer a szakképzésben (üzemlátogatás, tanulmányi kirándulás). Tömegkommunikációs hatások szerepe a műszaki elméleti és gyakorlati tantárgyak oktatásában. Gyakorlati oktatás külső gyakorló helyeken. A normál ütemű munkavégzés integrálása a teljes termelési, technológiai folyamatba. A szakmai személyiség formálása.EA + GY
  3. Kötelező irodalom

    1. Kulcsár Zsolt: Az integratív elearning felé. Budapest, http://www.crescendo.hu/konyvek/integrativ-e-learning 2009.
    2. Kovács Miklós: A gyakorlati oktatás módszertana Győr, SZIE, 2009.
    3. Nagy Tamás: Módszertani kézikönyv a gazdálkodó szervezeteknél gyakorlati képzést végző szakemberek részére. Budapest, MKIK, 2009.
    4. Nádasi András: Agria Media 2008 : "a WEB 2.0 a hatékony e-learning alapú oktatás egyik legfontosabb feltétele" : "the WEB 2.0 is one of the most important preconditions for the launching of effective e-learning programs" Eger, EKF Líceum Kiadó, 2009.
    5. Udvardi Lakos Endre: Lifelong Learning, Modul, Kompetencia Szakképzési Szemle XVIII. Évfolyam 2002/1.
    6. Kovács Miklós: A gyakorlati oktatás módszertana. Győr, SZIE, 2009.
  4. Ajánlott irodalom

    1. Hutter Otttó – Magyar Gábor - Mlinarics József: E-LEARNING 2005 (eLearning kézikönyv), Műszaki könyvkiadó, 2005
    2. Forgó Sándor: Médiainformatika - a multimédia oktatástechnológiája. Eger : EKF Líceum K., 2001
    3. Papp Lajos: Az e-learning a felnőttképzésben (trendek, perspektívák, európai környezet). Kutatási zárótanulmány. Bp., Nemzeti Felnőttképzési Intézet, 2005. 155 p. (Felnőttképzési kutatási füzetek 22.)
  5. Tantárgyi követelmények

    1. A foglalkozásokon való részvétel előírásai

      A foglalkozásokon a részvétel kötelező. A megengedett hiányzás mértéke egy alkalom, összesen 3 óra.

    2. A félévközi tanulmányi ellenőrzések (zárthelyik, beszámolók) követelményei, időbeli ütemezése

      Egy elektronikus tanulási kurzus kisérleti tervének és részletes dokumentációjának elkészítése. A téma oktatásához szükséges teljes eszközrendszer megtervezése, a szükséges médiumok elkészítése és megküldése elektronikus formában az előadónak. Egy gyakorlati foglalkozási terv elkészítése a szorgalmi időszak végéig.

    3. Az aláírás teljesítésének feltételei

    4. Az évközi jegy teljesítésének feltételei, az érdemjegy kialakításának módja

      Az előadásokon és a gyakorlatokon való aktív részvétel, a megfelelő szinvonalú házi feladat beadása. Az évközi jegy kialakítása a leadott dokumentumok alapján történik.

    5. A hiányzások, az elégtelen gyakorlati foglalkozások és zárthelyik szorgalmi időszakban való pótlásának feltételei, módja, időbeli ütemezése

      Az elektronikus kurzus ütemezett feladatai a szorgalmi időszakban egyénileg pótolhatók, illetve a gyenge minőségű fejlesztési részek javíthatók.

    6. A vizsga és beszámolók feltételei, módja (írásbeli/szóbeli)

    7. Az esetlegesen megajánlott jegy és elővizsga feltételei

    8. A vizsgaidőszakban való pótlás (első 10 munkanap) feltételei, módja

      A hiányzó dokumentumok a vizsgaidőszak első 10 munkanapjáig pótolhatók az előadó konzultációs támogatása mellett.


Frissítve: 10-10-14