Tantárgykövetelmény

  1. A tantárgy általános adatai

    A tantárgy NEPTUN kódja: TMPPS31NLM
    A tantárgy neve: Pszichológia és személyiségfejlesztés II/1.
    Szak: MA mérnöktanár
    Szakirány: mind
    Tagozat: levelező
    Óraszám: 12 óra előadás 0 óra tantermi gyakorlat 0 óra labor
    Követelmény: v
    Megszerezhető kredit: 4
    Tantárgyfelelős neve: Gyarmathy Éva dr.
    Oktató(k) neve: Dr. Suplicz Sándor, Dr. Tordai Zita

  2. Oktatott témakörök

    FoglalkozásTémaTípus
    1A pedagógus személye, szerepe, elvárások. A tanár, mint személyiségfejlesztő. Identitás. Diákvélemények. Iskolai motiváció. Tanárkutatások.EA
    2A problémás diák. A bukás okai. Az iskolai fegyelmezetlenségek okai. Képességek, kreativitás. A tanulók egyéni sajátosságainak felismerése, kezelése. Tanulási zavarok.EA
    3A csoport és a csoportmunka. Személyközi befolyásolás. Meggyőző közlés. Ember-gép rendszerek kognitív modellje.EA
    4A Gordon módszer. Alternatív iskolák szemléleti értékei. Terápiás lehetőségek. Diáktanácsadás.EA
  3. Kötelező irodalom

    1. N. Kollár Katalin – Szabó Éva (szerk.) (2004): Pszichológia pedagógusoknak. Osiris, Budapest
    2. Bagdy Emőke (szerk.) (1997): A pedagógus hivatásszemélyisége. KLTE Pszichológiai Intézet, Debrecen
    3. Fehér Irén (szerk.) (2001): Pedagógia és pszichológia szöveggyűjtemény. Comenius Bt., Pécs
    4. Gordon T. (1990): T.E.T. A tanári hatékonyság fejlesztése. Gondolat Kiadó, Budapest
    5. Gyarmathy Éva: Tanulási zavarok azonosítása és kezelése az óvodában és az iskolában. Új Pedagógiai Szemle (1998/11)
  4. Ajánlott irodalom

    1. Atkinson (1994): Pszichológia Osiris-századvég, Bp.
    2. Bugán Antal (1994): Érték és viselkedés Akadémiai Kiadó, Bp.
    3. Falus Iván (2007): A tanárrá válás folyamata, Gondolat Kiadó, Bp.
    4. Fehér Irén (szerk.) (2001): Pedagógia és pszichológia szöveggyűjtemény, Comenius Bt. Pécs
    5. O'Neil F. H., Drillings M. (szerk.) (1999), Motiváció. Elmélet és kutatás, Vince Kiadó, Budapest
    6. Oroszlány Péter (1997): Könyv a tanulásról AKG Kiadó Bp.
    7. Oroszlány Péter (2002): A tanulás tanítása. AKG Kiadó Budapest
    8. Perczel Tamás (1990): Életstratégia, foglalkozási szerep, értékorientáció Akadémiai Kiadó, Budapest
    9. Suplicz Sándor: Pszichológiai értelmező szótár /segédlet/ BMF BGK MPI, intranet
    10. Tóth László (2000): A pszichológia a tanításban Pedellus Tankönyvkiadó Kft, Debrecen
  5. Tantárgyi követelmények

    1. A foglalkozásokon való részvétel előírásai

      Az előadásokon való részvétel kötelező. A még megengedett hiányzás mértéke 3óra. (3x45perc).

    2. A félévközi tanulmányi ellenőrzések (zárthelyik, beszámolók) követelményei, időbeli ütemezése

      Nincs

    3. Az aláírás teljesítésének feltételei

      Aktív részvétel legalább 9 óra előadáson.

    4. Az évközi jegy teljesítésének feltételei, az érdemjegy kialakításának módja

      -

    5. A hiányzások, az elégtelen gyakorlati foglalkozások és zárthelyik szorgalmi időszakban való pótlásának feltételei, módja, időbeli ütemezése

      A hiányzások csak párhuzamos kurzusban az oktatóval való egyeztetés után pótolhatók, amennyiben a félév során indul ilyen.

    6. A vizsga és beszámolók feltételei, módja (írásbeli/szóbeli)

      Írásbeli és szóbeli, Minden aláírást szerzett hallgató írásbeli vizsgán vehet részt. Az írásbelin megszerezhető pontszám legalább 51%-a szükséges az elégséges jegy eléréséhez. Amennyiben a hallgató írásbelin elért pontszáma elérte a megszerezhető pontok min. 51%-át, és az írásbelin szerzett jegynél jobbat szeretne, szóbeli vizsgán vehet részt, ahol egy jegyet javíthat, vagy ronthat az írásbelin szerzett jegyhez képest.

    7. Az esetlegesen megajánlott jegy és elővizsga feltételei

      Nincs

    8. A vizsgaidőszakban való pótlás (első 10 munkanap) feltételei, módja

      -


Frissítve: 14-02-10