Tantárgykövetelmény

  1. A tantárgy általános adatai

    A tantárgy NEPTUN kódja: TMPSE11NLK
    A tantárgy neve: Integráció és szegregáció kérdései
    Szak:
    Szakirány: minden
    Tagozat: levelező
    Óraszám: 20 óra előadás 0 óra tantermi gyakorlat 0 óra labor
    Követelmény: vizsga
    Megszerezhető kredit: 7
    Tantárgyfelelős neve: Fűzi Beatrix
    Oktató(k) neve: Fűzi Beatrix

  2. Oktatott témakörök

    FoglalkozásTémaTípus
    1.Az integráció és a szegregáció alapkérdései, céljai, fogadtatása, megvalósulása és hatásai kutatási eredményekre támaszkodva.Ea
    2.A gyakorlatukat teljesítő tanárjelöltek, a kezdő pedagógusok integrálásának feladatai. A sikeres tantermi gyakorlat felismerése, a tanári minőség indikátorainak elemzése.Ea
    3.A tanári minőség hátterében meghúzódó, személyen belüli tényezők elemzése.Ea
    4.A tanári minőség mérésének módszerei, eszközei.Ea
    5.A tanári minőséget alakító, a tanári gyakorlat spontán változását kiváltó tényezők. A változás szándékos előidázáse és támogatása: a mentorálás.Ea
    6.Elsőfokú változás mentorálásának módszerei. (Esettanulmányok feldolgozása.)Ea
    7.A másodfokú változás mentorálásának módszerei. (Esettanulmányok feldolgozása.)Ea
  3. Kötelező irodalom

    1. Fűzi Beatrix (2011): Tanárok mentorálásának gyakorlata. DSGI Kiadó, Székesfehérvár
    2. Suplicz Sándor (2011): Tanárok mentorálásának elméleti alapjai. DSGI Kiadó, Székesfehérvár
  4. Ajánlott irodalom

    1. Fülöp Istvánné (2011): Szocio-kulturális hátrányok enyhítése az integrációs pedagógiai rendszer alkalmazásával - IPR az iskolai gyakorlatban. Dávid-Educator Szolgáltató és Tanácsadó Kft. és Oktador Pedagógai Szolgáltató Intézet, Hajdúszoboszló
  5. Tantárgyi követelmények

    1. A foglalkozásokon való részvétel előírásai

      A foglalkozásokon való megjelenés kötelező. Legfeljebb két hiányzás engedhető meg.

    2. A félévközi tanulmányi ellenőrzések (zárthelyik, beszámolók) követelményei, időbeli ütemezése

    3. Az aláírás teljesítésének feltételei

      A foglalkozásokon való aktív részvétel.

    4. Az évközi jegy teljesítésének feltételei, az érdemjegy kialakításának módja

    5. A hiányzások, az elégtelen gyakorlati foglalkozások és zárthelyik szorgalmi időszakban való pótlásának feltételei, módja, időbeli ütemezése

    6. A vizsga és beszámolók feltételei, módja (írásbeli/szóbeli)

      A vizsga írásbeli és szóbeli részből áll, mely a foglalkozásokon elhangzottak anyagára, az önállóan elsajátított szakirodalomra és a feldolgozott esettanulmányokra épül. Az írásbeli részben a mentorálási teendőkhöz szükséges ismeretek ellenőrzésére kerül sor. A szóbeli vizsgán a hallgatók egy karakterrajzhoz mentorálási tervet készítenek és azt indokolják.

    7. Az esetlegesen megajánlott jegy és elővizsga feltételei

    8. A vizsgaidőszakban való pótlás (első 10 munkanap) feltételei, módja


Frissítve: 2012-05-30