Tantárgykövetelmény

  1. A tantárgy általános adatai

    A tantárgy NEPTUN kódja: TMXIS11MLE
    A tantárgy neve: Informatika szakmacsoportos szakmai ismeretek
    Szak: MEd mérnöktanár
    Szakirány: informatikai
    Tagozat: levelező
    Óraszám: 8 óra előadás 8 óra tantermi gyakorlat 0 óra labor
    Követelmény: évközi jegy
    Megszerezhető kredit: 6
    Tantárgyfelelős neve: Dr. Ősz Rita
    Oktató(k) neve: Szabó Zoltán, Viola Attila

  2. Oktatott témakörök

    FoglalkozásTémaTípus
    1.Áttekintés. Kerettanterv használata a szaktanári munkában. A tantervi program feldolgozásának megtervezése.
    A szakiránynak megfelelő szakmacsoportba tartozó szakképesítések. Szakmai orientációs, szakmai alapozó és a szakképesítésre felkészítő tantárgyak, szaktárgyak főbb tartalmi elemei, a tanításukra való felkészülést megalapozó ismeretek sajátosságai.
    EA+GY
    2.Információtechnológiai alapok: Szoftverismeretek, Információtechnológiai biztonság alapjai.
    Információtechnológiai gyakorlat: Számítógép összeszerelése, Telepítés és konfigurálás, Megelőző karbantartás.
    Adatbázis- és szoftverfejlesztés: Programozás alapismeretek, Adattípusok.
    Programozás elemei, Programozási tételek.
    EA+GY
    3.Adatstruktúrák, Programtervezés, Adatbázisok.
    Adatbázis- és szoftverfejlesztés gyakorlat: Jó gyakorlatok, alternatív módszerek.
    Programozási nyelvek, Objektumorientált programozás, Állománykezelés.
    Web-programozás alapjai.
    EA+GY
    4.Adatbázis fejlesztés.
    Hálózati ismeretek: Otthoni és kisvállalati hálózatok.
    Hálózati ismeretek gyakorlat (szimulátor).
    Féléves feladatok áttekintése és értékelése
    EA+GY
  3. Kötelező irodalom

    1. Tóth Péter (2016): Az osztálytermi tanítás oktatástechnikája és oktatástechnológiája. Tóth Péter (szerk.) Budapest, Typotop Kft., 162 p.
    2. Tóth Péter (2015): Az osztálytermi tanítás oktatástechnológiája. Elektronikus elérhetőség: http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412b2/2013-0002_az_osztalytermi_tanitas_oktatastechnologiaja/adatok.html
    3. Duchon Jenő (2016): Tanítás és tanulás elektronikus környezetben. Tóth Péter (szerk.) Budapest, Typotop Kft., 2016. 379 p.
    4. Duchon Jenő (2015): Elektronikus tanulás. Elektronikus elérhetőség: http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412b2/2013-0002_elektronikus_tanulas/adatok.html
    5. Tóth Péter: A képességfejlesztő informatikaoktatás módszertana
  4. Ajánlott irodalom

    1. Nemzeti Alaptanterv. Magyar Közlöny, 2012/66. 10639-10848.
    2. Kerettantervek. http://kerettanterv.ofi.hu/
    3. Tóth Péter (2015): Szakmódszertan – polgári és biztonságvédelmi szakirány. Elektronikus elérhetőség: http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412b2/2013-0002_szakmodszertan_had-es_biztonsagvedelem/adatok.html
  5. Tantárgyi követelmények

    1. A foglalkozásokon való részvétel előírásai

      A hiányzások száma max. 2 foglalkozás, 8 óra.

    2. A félévközi tanulmányi ellenőrzések (zárthelyik, beszámolók) követelményei, időbeli ütemezése

      3 félévközi, előírt feladat egyéni kidolgozása és elektronikus benyújtása legkésőbb a félév 13. oktatási hetében.

    3. Az aláírás teljesítésének feltételei

    4. Az évközi jegy teljesítésének feltételei, az érdemjegy kialakításának módja

      s egyenként legalább elégséges teljesítése szükséges. Az érdemjegy kialakítása a beadott feladatok egyszerű matematikai átlaga alapján történik.

    5. A hiányzások, az elégtelen gyakorlati foglalkozások és zárthelyik szorgalmi időszakban való pótlásának feltételei, módja, időbeli ütemezése

      A hiányzásokról az igazolást az előadónak kell leadni. Az előírt feladatokat pótolni az utolsó foglalkozásig lehet.

    6. A vizsga és beszámolók feltételei, módja (írásbeli/szóbeli)

    7. Az esetlegesen megajánlott jegy és elővizsga feltételei

    8. A vizsgaidőszakban való pótlás (első 10 munkanap) feltételei, módja

      Az elégtelen évkozi jegy a vizsgaidőszak első 10 munkanapján a követelmények teljesítésével javítható.


Frissítve: 2017-09-02