Tantárgy ismertető - Mérés és minőség

Neptun kódKar/IntézetAjánlott előtanulmányokKredit
TMPMM11NLMTMPKnincs3
Tematika
A minőség fogalom értelmezése a nevelés, az oktatás és a szakképzés területén. A minőség kritériumai-, minőségfejlesztési irányzatok. A nevelés, oktatás, képzés minőségének indikátorai, azok mérési módszerei. Az intézményi minőségirányítási program (IMIP). Önértékelés-, külső értékelés az egyes minőségirányítási rendszerekben. Oktatás-minőségfejlesztési modellek (SZÖM, KMD,) bevezetése, megvalósítási folyamata, értékelési technikái.
Irodalom
  • Falus, I. – Ollé, J.: Statisztikai módszerek pedagógusok számára. OKKER Kiadó, Budapest, 2000.
  • Kadocsa László: TQM I-II. Fontsy PTH - DUF, Dunaújváros 2003.
  • Michael Barber- Mona Moursed: Mi áll a világ legsikeresebb iskolai rendszerei teljesítményének hátterében. McKensey & Company, 2007.
  • Molnárné Stadler Katalin-Králik Tibor: Az egységes minőségirányitási rendszer bevezetése. NSZFI, Budapest, 2009.
  • Selmeczy Iván: Az európai országokban alkalmazott szakképzési indikátorok. MKIK Gazdaság- és Vállalkozáselemző Intézet, Budapest, 2007.